Noves sessions informatives sobre la nova taxa d'escombraries

La xerrada pels veïns serà el dimarts 3 de febrer a la Sala Polivalent de l'Edifici de la Pista

destacades

L'Ajuntament ha convocat dues xerrades informatives per explicar el nou sistema de recollida porta a porta que incorpora l'anomenada taxa justa. Al mes de desembre ja es van fer dues presentacions de la taxa amb membres encapçalada per tècnics de la Mancomunitat la Plana, però com que van sorgir dubtes tant la Mancomunitat com el consistori han cregut oportú tornar a organitzar dues xerrades per poder acabar d'esclarir tots els dubtes referents amb aquesta nova taxa.

La primera xerrada està adreçada a tots els veïns i veïnes del municipi, mentre que la segona, és pensada per als comerços i les empreses.

Les dates són les següents:

Residus domèstics
📅 Dimarts 3 de febrer
⏰ De 19.30 a 21 h
📍 Sala polivalent de l'Edifici la Pista

Residus comercials i d’empreses
📅 Dijous 5 de febrer
⏰ 20.30 h
📍 Sala de plens de l'Ajuntament


LA TAXA
Aquest nou impost va entrar en vigor a l'1 de gener i serveix per premiar aquells qui reciclen correctament i penalitzar (pagant més) els que ho fan malament. És una taxa que s’adapta a les característiques de cada municipi i que compta amb dues parts diferenciades: una part fixa, que serà igual per a tothom; i una de variable; que dependrà de la quantitat de vegades que es treu la brossa al portal de casa nostra.

COM FUNCIONA?
En totes dues fraccions s’han establert 3 trams. Un d’òptim, un altre intermedi i el darrer que es descriu com a baix o nul, en funció de la quantitat de vegades que es tregui el cubell al portal de casa es pagarà una cosa o una altra.

Atenció perquè hi haurà excepcions. És el cas d’habitatges buits o dels disseminats que no tinguin porta a porta. En tots dos casos només pagaran la part fixa de la quota.

I també hi haurà descomptes per a tots aquells que acreditin que fan un tractament del compostatge a casa seva o aquells que tinguin ingressos inferiors al salari mínim.

En tots dos casos s’haurà de demanar la reducció de la quota abans de l’1 de març a l’Ajuntament.

 

QUANTS COPS HAUREM DE TREURE LA FRACCIÓ ORGÀNICA?
En aquest cas es contempla que l’ideal sigui fer més de 20 aportacions a l’any. Si fos així no se’ns aplicaria cap penalització. 

Ara bé, en el cas de tirar-lo entre sis i 20 vegades l’any, tots dos inclosos, s’aplicaria 15 € de més. I si no s’arribessin a les 6 vegades l’any, es penalitzaria amb 80 de quota variable que se sumaria als 175,68 de la part fixa.

I QUANTS COPS HAUREM DE TREURE LA FRACCIÓ RESTA?
En el cas de la resta varia tant en la quantitat d’aportacions com en la de la penalització. L’òptima, per evitar pagar la taxa variable, seria fer entre 5 i 26 aportacions, tots dos inclosos, a l’any.

En cas que se’n fessin més de 26, es pagaria com a penalització 20 €. I en el cas de tenir una participació baixa o pràcticament nul·la, de menys de 5 vegades a l’any, es penalitzaria amb 80 € de part variable. 

Notícies relacionades